Bemærk venligst

Bliv informeret, før du tager afsted. Få mere at vide om alle de seneste rejseråd samt adgangs- og testkrav for det sted, du rejser til

Er jeres havne og færger tilgængelige for passagerer med nedsat mobilitet?

Næsten alle vores havne og færger er tilpasset behovene hos passagerer med handicap/nedsat mobilitet.  Nogle færger og nogle overfarter kan have en begrænsning på antal rejsende i kørestole og gæster, der bruger mobilitetsudstyr. Vi er naturligvis altid glade for at arrangere noget for alle, der har brug for hjælp i havnene eller ombord på færgerne. Hvis du har et handicap, nedsat mobilitet eller anden funktionsnedsættelse og har brug for hjælp, bedes du informere os om dine specifikke krav mindst 48 timer før rejsen ved at ringe til os på +44 - 03447 707 070.  Vi kan kræve, at du rejser med en ledsager, hvis det er vigtigt af sikkerhedsmæssige årsager, hvis du ikke kan hjælpe med din egen evakuering fra færgen, hvis du har brug for hjælp til at blive løftet, hvis du har brug for personlig plejehjælp eller ikke er i stand til at forstå sikkerhedsinstruktioner. Hvis dette er tilfældet, vil der ikke være et ekstra gebyr for ledsageren.

 

Fører- og assistancehunde har ret til gratis rejser og har fuld adgang til passagerdæk på alle Stena Line-ruter og -skibe.  Alle fører- og assistancehunde skal have den nødvendige dokumentation ved tjek-ind i havnen og skal altid bære de korrekte seler og jakker under rejsen.

 

EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS FORORDNING (EU) Nr. 1177/2010 af 24. november 2010 om passagerers rettigheder ved sørejser og rejser på indre vandveje og om ændring af forordning (EF) nr. 2006/2004 EØS-relevant tekst (indarbejdet i national britisk lovgivning efter sektion 3 i Den Europæiske Unions lov om tilbagetrækning 2018))

Contact frequently asked question icon

Relaterede spørgsmål