At forbinde Europa for en bæredygtig fremtid er det primære mål for vores rejse

Som vi ser det, er det hele forbundet. Ved at bringe mennesker og varer sammen gør vi det muligt for virksomheder og samfund at vokse. Dette gør det igen muligt for os at udvikle en endnu sikrere og mere pålidelig virksomhed, der reducerer sit miljøaftryk trin for trin.


Vores ambition er at være førende inden for bæredygtighed


For at nå dette har vi identificeret fem fokusområder:


• Ingen negativ påvirkning på klimaet

• Ingen skade på havene

• Fuldt ansvar i forsyningskæden og CSR (Corporate Social Responsibility)

• Sikker, sund, mangfoldig og ligestillet arbejdsstyrke

• Ansvarlige tilbud til vores kunder


Vores ambition er at operere med nul fossile emissioner i fremtiden ved at bruge ren elektricitet og vedvarende brændstoffer. Vi ønsker at bidrage til mere bæredygtig transport ved at tilbyde intermodale løsninger.


Vi fokuserer på, hvordan vi påvirker havet, og hvad vi kan gøre for at reducere negativ påvirkning. Vi har tilmeldt os det frivillige Green Marine-certifikationsprogram og støtter forskning for at udvide viden om skibsfartens påvirkning.


Vi ønsker at være forløber i den maritime industri og blive førende inden for menneskerettighedsdue diligence. Vi arbejder sammen med vores leverandører og Stena-netværket om at udvikle nye politikker og processer vedrørende arbejdstagerrettigheder, menneskerettigheder, antikorruption og miljø gennem vores forsyningskæde.


Vi stræber efter at lede forandringen i den maritime industri. I en bæredygtig fremtid vil Stena Line være en sikker, attraktiv og inkluderende arbejdsplads, der tiltrækker de bedste talenter på tværs af alle identiteter og baggrunde. Vi vil være en kundecentreret virksomhed, hvor vores mangfoldige arbejdsstyrke afspejler alle kunder.


Vi vil sikre, at der altid er et bæredygtigt tilbud i alle kundekontaktpunkter, og vi vil opfordre vores forbrugere til at tage det ”bedre valg”. Det er alt fra mere bæredygtig mad i restauranterne, elbilers hurtigladestationer i vores havne til design af digitale kundetilbud, der fremmer bæredygtige valg.


Listen:


For os i Stena Line betyder bæredygtighed evnen til at opretholde tre nøgleområder på lang sigt: planeten, menneskene og vores virksomhed. Her er nogle af de ting, vi gør for at få det til at ske:

The List