Beskrivelse af vores billettyper


Vælg den billettype, der passer dig bedst – vores anbefalede billet 'Flexi', vores opgraderede billet 'Premium' eller vores basisbillet 'Economy'.

FLEXI: Vores anbefalede billettype for fleksibilitet 

FLEXI: Vores anbefalede billettype for fleksibilitet

Hvis der er chance for, at dine planer ændrer sig, vil en Flexi-billet give dig mest frihed til en god pris. 
  • Ændr din reservation gratis online. Der er intet servicegebyr, men du skal betale eventuelle forskelle i billetprisen..
  • Få 100 % refusion, hvis du afbestiller din reservation op til 24 timer inden afgang (minus et mindre afbestillingsgebyr).
  • Få 50 % refusion, hvis du afbestiller din reservation op til 2 timer inden afgang (minus et mindre afbestillingsgebyr).
  • Du modtager ikke nogen refusion, hvis du afbestiller din reservation mindre end 2 timer inden afgang.

 

 
PREMIUM: Vores ‘bedste af det bedste’-billettype 

PREMIUM: Vores ‘bedste af det bedste’-billettype

Den mest fleksible billettype med ekstra fordele!
  • Ændr din reservation gratis online. Der er intet servicegebyr, men du skal betale eventuelle forskelle i billetprisen.
  • Få 100 % refusion, hvis du afbestiller din reservation op til 2 timer inden afgang (minus et mindre afbestillingsgebyr).
  • Nyd ubegrænset brug af Stena Plus Lounge på udvalgte ruter*.
  • Få prioriteret ombordstigning og afstigning på udvalgte ruter*.
  • Du modtager ikke nogen refusion, hvis du afbestiller din reservation mindre end 2 timer inden afgang.


*Vælg billettypen Premium, når du foretager din booking, så du kan se, hvilke fordele der er tilgængelige på din valgte rute.

 

 
ECONOMY: Vores billigste prisklasse 

ECONOMY: Vores billigste prisklasse

Få fingrene i de billigste billetter, når du booker Economy! Perfekt, hvis du vil spare penge, men hvis dine planer ændrer sig, kan du opdage, at denne billettype er mere begrænset. 
  • Ændr navn, kontaktoplysninger eller nummerplade gratis online.
  • Tilføj passagerer, kahytter eller andre tillæg til din online reservation uden servicegebyr, men du skal betale eventuelle forskelle i billetprisen.
  • Der vil blive pålagt et servicegebyr samt eventuel forskel i billetprisen, når du ændrer rute, dato eller afgangstidspunkt.
  • Du modtager ingen refusion, hvis du afbestiller en del af din reservation.

 

 

Et reservationsgebyr på 150 kr vil blive pålagt, hvis du foretager en reservation via telefon eller personligt i vores rejsecenter.

Premium- billet fordele på vores ruter

RuteMorgenmad inkluderetAdgang til Stena Plus LoungenExpress boardingExpress afstigning

Rute

Hook of Holland – Harwich

Morgenmad inkluderet

Adgang til Stena Plus Loungen

Express boarding

Express afstigning

Rute

Cairnryan – Belfast

Morgenmad inkluderet

Adgang til Stena Plus Loungen

Express boarding

Express afstigning

Rute

Fishguard – Rosslare

Morgenmad inkluderet

Adgang til Stena Plus Loungen

Express boarding

Express afstigning

Rute

Holyhead – Dublin

Morgenmad inkluderet

Adgang til Stena Plus Loungen

Express boarding

Express afstigning

Rute

Liverpool – Belfast

Morgenmad inkluderet

Adgang til Stena Plus Loungen

Express boarding

Express afstigning

Rute

Kiel – Gøteborg

Morgenmad inkluderet

Adgang til Stena Plus Loungen

Express boarding

Express afstigning

Rute

Frederikshavn – Gøteborg

Morgenmad inkluderet

Adgang til Stena Plus Loungen

Express boarding

Express afstigning

Rute

Grenaa – Halmstad

Morgenmad inkluderet

Adgang til Stena Plus Loungen

Express boarding

Express afstigning

Rute

Gdynia – Karlskrona

Morgenmad inkluderet

Adgang til Stena Plus Loungen

Express boarding

Express afstigning

Rute

Nynashamn – Ventpils

Morgenmad inkluderet

Adgang til Stena Plus Loungen

Express boarding

Express afstigning

Rute

Travemünde – Liepaja

Morgenmad inkluderet

Adgang til Stena Plus Loungen

Express boarding

Express afstigning

Premium-fordele er ikke tilgængelige på ruterne Rosslare – Cherbourg og Rostock – Trelleborg.

Sådan ændrer eller afbestiller du din reservation

Log ind via ’Login’- eller ’Mine Sider’-knappen på hjemmesiden og udfyld din e-mailadresse og adgangskode. Når du er logget ind, kan du nemt se, ændre og afbestille dine reservationer under fanen ’Mine reservationer’ ved at klikke på reservationsnummeret. Du kan ændre din reservation uden at logge ind ved at indtaste dit 8-cifrede reservationsnummer og den e-mailadresse, der er tilknyttet reservationen.

Ændring af din reservation

Ændringsgebyrer kan opkræves på tre forskellige måder.

 

  1. Ændringsgebyr Economy. Dette er det gebyr, Stena Line opkræver ved ændringer i rute, rejsedato og/eller afgangstidspunkt for din reservation. Gebyret er 250 kr pr. ændret enkeltrejse. Hvis du ændrer køretøj og rejsedato samtidig, opkræves der kun ét ændringsgebyr. Hvis du ændrer disse 2 ting på forskellige tidspunkter, vil der blive opkrævet 2 ændringsgebyrer. 
  2. Servicegebyr ved ændring. Dette er det gebyr, Stena Line opkræver ved ændring af din reservation via telefon eller personligt i vores rejsecenter. Gebyret er 75 kr pr. opkald eller besøg. Hvis du foretager flere ændringer samtidig, vil du kun blive opkrævet ét servicegebyr. Hvis du selv ændrer din reservation online, skal du ikke betale dette gebyr.
  3. Forskel i billetpris mellem prisen, da du foretog din booking, og prisen på det tidspunkt, du foretager din ændring. 

 

Eksempel:

 

Når du bookede din billet, kan du f.eks. have betalt 1000 kr for en enkeltbillet for bil og fører. Hvis du skulle ændre din reservation til, f.eks. en måned senere, så kan det være muligt at en sådan billet på den senere dato koster 1400 kr. Ved at sige den laveste tilgængelige pris, mener vi den billetpris, der stadig er tilgængelig på det tidspunkt, reservationen ændres. Med Economy-billetten betaler du ændringsgebyret på 250 kr og prisforskellen på 400 kr, der er opstået i mellemtiden. Altså i alt 650 kr. Med Flexi-billetten betaler du kun prisforskellen på 400 kr, der er opstået i mellemtiden. Med Flexi-billetten skal du ikke betale ændringsgebyret.

 

Derudover sparer du også servicegebyret på 75 kr, når du selv ændrer din reservation online.

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg selv foretager en ændring online?ECONOMYFLEXIPREMIUM

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg selv foretager en ændring online?

Ændring af navn, adresse, telefonnummer eller køretøjsregistrering

ECONOMY

Ingen gebyrer

FLEXI

Ingen gebyrer

PREMIUM

Ingen gebyrer

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg selv foretager en ændring online?

Ændring af køretøjstype, f.eks. fra bil til autocamper

ECONOMY

Forskel i billetpris

FLEXI

Forskel i billetpris

PREMIUM

Forskel i billetpris

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg selv foretager en ændring online?

Ændring af rute, dato eller afgangstidspunkt

ECONOMY

250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + forskel i billetpris 

FLEXI

Forskel i billetpris

PREMIUM

Forskel i billetpris

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg selv foretager en ændring online?

Ingen ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, men tilføjelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller ekstra rejsende.

ECONOMY

Forskel i billetpris

FLEXI

Forskel i billetpris

PREMIUM

Forskel i billetpris

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg selv foretager en ændring online?

Ingen ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, men fjernelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.

ECONOMY

Forskel i billetpris. Ingen tilbagebetaling af fjernede elementer.

FLEXI

Forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.

PREMIUM

Forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg selv foretager en ændring online?

Ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, og tilføjelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.

ECONOMY

250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + forskel i billetpris

FLEXI

Forskel i billetpris

PREMIUM

Forskel i billetpris

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg selv foretager en ændring online?

Ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, og fjernelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.

ECONOMY

250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + forskel i billetpris

FLEXI

Forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.

PREMIUM

Forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.

 

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg foretager en ændring via telefon eller personligt i rejsecentret?ECONOMYFLEXIPREMIUM

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg foretager en ændring via telefon eller personligt i rejsecentret?

Ændring af navn, adresse, telefonnummer eller køretøjsregistrering

ECONOMY

75 kr servicegebyr

FLEXI

75 kr servicegebyr

PREMIUM

75 kr servicegebyr

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg foretager en ændring via telefon eller personligt i rejsecentret?

Ændring af køretøjstype, f.eks. fra bil til autocamper

ECONOMY

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

FLEXI

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

PREMIUM

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg foretager en ændring via telefon eller personligt i rejsecentret?

Ændring af rute, dato eller afgangstidspunkt

ECONOMY

250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + 75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

FLEXI

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

PREMIUM

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg foretager en ændring via telefon eller personligt i rejsecentret?

Ingen ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, men tilføjelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller ekstra rejsende.

ECONOMY

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

FLEXI

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

PREMIUM

 75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg foretager en ændring via telefon eller personligt i rejsecentret?

Ingen ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, men fjernelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.

ECONOMY

75 kr servicegebyr. Ingen tilbagebetaling af fjernede elementer.

FLEXI

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.

PREMIUM

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg foretager en ændring via telefon eller personligt i rejsecentret?

Ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, og tilføjelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.

ECONOMY

250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + 75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

FLEXI

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

PREMIUM

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg foretager en ændring via telefon eller personligt i rejsecentret?

Ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, og fjernelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.

ECONOMY

250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + 75 kr servicegebyr Ingen tilbagebetaling af fjernede elementer.

FLEXI

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.

PREMIUM

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.

Opgradering fra Economy til Flexi eller andre billettyper er ikke tilladt, men opgradering fra Flexi til Premium er tilladt.

Afbestilling af din reservation

Hvilket afbestillingsgebyr pålægges, når:ECONOMYFLEXIPREMIUM

Hvilket afbestillingsgebyr pålægges, når:

Jeg afbestiller op til 24 timer inden afgang?

ECONOMY

100%

FLEXI

0% *

PREMIUM

0% *

Hvilket afbestillingsgebyr pålægges, når:

Jeg afbestiller mellem 24 timer og 2 timer inden afgang?

ECONOMY

100%

FLEXI

50%

PREMIUM

0% *

Hvilket afbestillingsgebyr pålægges, når:

Jeg afbestiller op til 2 timer inden afgang?

ECONOMY

100%

FLEXI

100%

PREMIUM

100%

 

* Der pålægges et servicegebyr ved afbestilling på 30 kr pr. enkeltrejse. Afbestillings- og ændringsbetingelser, som beskrevet ovenfor, gælder ikke, hvis du rejser med Rail and Sail. Alle endagsture og korte ophold er omfattet af Economy-betingelser.