Beskrivelse af vores billettyper


Vælg den billettype, der passer dig bedst – vores anbefalede billet 'Flexi', vores opgraderede billet 'Premium' eller vores basisbillet 'Economy'.

FLEXI: Vores anbefalede billettype for fleksibilitet 
Hvis der er chance for, at dine planer ændrer sig, vil en Flexi-billet give dig mest frihed til en god pris. 
  • Ændr din reservation gratis online. Der er intet servicegebyr, men du skal betale eventuelle forskelle i billetprisen..
  • Få 100 % refusion, hvis du afbestiller din reservation op til 24 timer inden afgang (minus et mindre afbestillingsgebyr).
  • Få 50 % refusion, hvis du afbestiller din reservation op til 2 timer inden afgang (minus et mindre afbestillingsgebyr).
  • Du modtager ikke nogen refusion, hvis du afbestiller din reservation mindre end 2 timer inden afgang.
 
PREMIUM: Vores ‘bedste af det bedste’-billettype 
Den mest fleksible billettype med ekstra fordele!
  • Ændr din reservation gratis online. Der er intet servicegebyr, men du skal betale eventuelle forskelle i billetprisen.
  • Få 100 % refusion, hvis du afbestiller din reservation op til 2 timer inden afgang (minus et mindre afbestillingsgebyr).
  • Nyd ubegrænset brug af Stena Plus Lounge på udvalgte ruter*.
  • Få prioriteret ombordstigning og afstigning på udvalgte ruter*.
  • Du modtager ikke nogen refusion, hvis du afbestiller din reservation mindre end 2 timer inden afgang.


*Vælg billettypen Premium, når du foretager din booking, så du kan se, hvilke fordele der er tilgængelige på din valgte rute.
 
ECONOMY: Vores billigste prisklasse 
Få fingrene i de billigste billetter, når du booker Economy! Perfekt, hvis du vil spare penge, men hvis dine planer ændrer sig, kan du opdage, at denne billettype er mere begrænset. 
  • Ændr navn, kontaktoplysninger eller nummerplade gratis online.
  • Tilføj passagerer, kahytter eller andre tillæg til din online reservation uden servicegebyr, men du skal betale eventuelle forskelle i billetprisen.
  • Der vil blive pålagt et servicegebyr samt eventuel forskel i billetprisen, når du ændrer rute, dato eller afgangstidspunkt.
  • Du modtager ingen refusion, hvis du afbestiller en del af din reservation.
 

Et reservationsgebyr på 150 kr vil blive pålagt, hvis du foretager en reservation via telefon eller personligt i vores rejsecenter.

Premium fordele på vores ruter

RuteMorgenmad inkluderetAdgang til Stena Plus-LoungenExpress boardingExpress afstigning

Hook of Holland – Harwich

Cairnryan – Belfast

Fishguard – Rosslare

Holyhead – Dublin

Liverpool – Belfast

Kiel – Gøteborg

Frederikshavn – Gøteborg

Grenaa – Halmstad

Gdynia – Karlskrona

Nynashamn – Ventpils

Travemünde – Liepaja

Premium-fordele er ikke tilgængelige på ruterne Rosslare – Cherbourg og Rostock – Trelleborg.

Sådan ændrer eller afbestiller du din reservation

Log ind via ’Login’- eller ’Mine Sider’-knappen på hjemmesiden og udfyld din e-mailadresse og adgangskode. Når du er logget ind, kan du nemt se, ændre og afbestille dine reservationer under fanen ’Mine reservationer’ ved at klikke på reservationsnummeret. Du kan også ændre din reservation uden at logge ind ved at indtaste dit 8-cifrede reservationsnummer og den e-mailadresse, der er tilknyttet reservationen.

Ændring af din reservation

Ændringsgebyrer kan opkræves på tre forskellige måder.

 

  1. Ændringsgebyr Economy. Dette er det gebyr, Stena Line opkræver ved ændringer i rute, rejsedato og/eller afgangstidspunkt for din reservation. Gebyret er 250 kr pr. ændret enkeltrejse. Hvis du ændrer 2 eller flere af disse elementer samtidig, vil du blive opkrævet ét ændringsgebyr. Hvis du ændrer nogen af disse elementer individuelt, vil du blive opkrævet dette ændringsgebyr hver gang en ændring foretages.
  2. Servicegebyr ved ændring. Dette er det gebyr, Stena Line opkræver ved ændring af din reservation via telefon eller personligt i vores rejsecenter. Gebyret er 75 kr pr. opkald eller besøg. Hvis du foretager flere ændringer samtidig, vil du kun blive opkrævet ét servicegebyr. Hvis du selv ændrer din reservation online, skal du ikke betale dette gebyr.
  3. Forskel i billetpris mellem prisen, da du foretog din booking, og prisen på det tidspunkt, du foretager din ændring. 

 

Eksempel:

 

Når du bookede din billet, kan du f.eks. have betalt 1000 kr for en enkeltbillet for bil og fører. Hvis du skulle ændre din reservation til, f.eks. en måned senere, så kan det være muligt at en sådan billet på den senere dato koster 1400 kr. Ved at sige den laveste tilgængelige pris, mener vi den billetpris, der stadig er tilgængelig på det tidspunkt, reservationen ændres. Med Economy-billetten betaler du ændringsgebyret på 250 kr og prisforskellen på 400 kr, der er opstået i mellemtiden. Altså i alt 650 kr. Med Flexi-billetten betaler du kun prisforskellen på 400 kr, der er opstået i mellemtiden. Med Flexi-billetten skal du ikke betale ændringsgebyret.

 

Derudover sparer du også servicegebyret på 75 kr, når du selv ændrer din reservation online.

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg selv foretager en ændring online?ECONOMYFLEXIPREMIUM
Ændring af navn, adresse, telefonnummer eller køretøjsregistreringIngen gebyrerIngen gebyrerIngen gebyrer
Ændring af køretøjstype, f.eks. fra bil til autocamperForskel i billetprisForskel i billetprisForskel i billetpris
Ændring af rute, dato eller afgangstidspunkt250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + forskel i billetpris Forskel i billetprisForskel i billetpris
Ingen ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, men tilføjelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller ekstra rejsende.Forskel i billetprisForskel i billetprisForskel i billetpris
Ingen ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, men fjernelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.Forskel i billetpris. Ingen tilbagebetaling af fjernede elementer.Forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.Forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.
Ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, og tilføjelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + forskel i billetprisForskel i billetprisForskel i billetpris
Ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, og fjernelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + forskel i billetprisForskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.Forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.

 

Hvilket ændringsgebyr skal der betales, hvis jeg foretager en ændring via telefon eller personligt i rejsecentret?ECONOMYFLEXIPREMIUM
Ændring af navn, adresse, telefonnummer eller køretøjsregistrering75 kr servicegebyr75 kr servicegebyr75 kr servicegebyr
Ændring af køretøjstype, f.eks. fra bil til autocamper75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris
Ændring af rute, dato eller afgangstidspunkt250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + 75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris
Ingen ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, men tilføjelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller ekstra rejsende.

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris 75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris
Ingen ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, men fjernelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.

75 kr servicegebyr. Ingen tilbagebetaling af fjernede elementer.

75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.
Ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, og tilføjelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + 75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris
Ændringer i rute, dato eller afgangstidspunkt, og fjernelse af ekstra elementer, f.eks. kahyt eller rejsende.250 kr ændringsgebyr per enkeltrejse (110 kr for gående passagerer) + 75 kr servicegebyr Ingen tilbagebetaling af fjernede elementer.75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.75 kr servicegebyr  + forskel i billetpris. Tilbagebetaling af enhver forskel i billetprisen, hvis det er mindre end det oprindelige beløb.

Afbestilling af din reservation

Hvilket afbestillingsgebyr pålægges, når:ECONOMYFLEXIPREMIUM
Jeg afbestiller op til 24 timer inden afgang?100%0% *0% *
Jeg afbestiller mellem 24 timer og 2 timer inden afgang?100%50%0% *
Jeg afbestiller op til 2 timer inden afgang?100%100%100%

 

* Der pålægges et servicegebyr ved afbestilling på 30 kr pr. enkeltrejse. Afbestillings- og ændringsbetingelser, som beskrevet ovenfor, gælder ikke, hvis du rejser med Rail and Sail. Alle endagsture og korte ophold er omfattet af Economy-betingelser.